معراج

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

یا ثار الله

03 مهر 1397 توسط صنيعي داراني

(بریده باد نفس آنانی که ا یرانمان را نا امن می خواهند…………..)

شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه ی تروریستی رژه اهواز را به ملت بزرگ ایران وتمامی

خانواده هایی که در این حادثه دلخراش داغدار شدند تسلیت عرض می نماییم.

خداوند صبر جمیل به خانواده این بزرگوارانعطا بفرماید…..

 نظر دهید »

دعا به هنگام پیشامد و گناه

01 مهر 1397 توسط صنيعي داراني

“اللهم صل علی محمد و آله،و فرغ قلبی لمحبتک ،واشغله بذکرک،وانعشه بخوفک،وبوجل منک،وقوه

بالرغبه الیک، وامله الی طاعتک، واجربه فی احب السبل الیک، وذلله بالرغبه فیما عندک ایام حیاتی

کلها…………”

“خدایا برمحمد و خاندانش درود فرست ودلم از هر محبتی تهی گردان تا تنها جای محبت تو باشد وبه

یاد خود مشغول دار واز بیم خود توانگر نمای و رغبت آن به خود برانگیز وبه طاعت خود گرایش ده

وبدان راه که بیشترش دوست داری روان بدار وچنان کن که تا زنده ام مقهور رغبت به چیزی باشد که

در نزد توست…………..”

 نظر دهید »

تفكر

02 خرداد 1396 توسط صنيعي داراني

- امام حسن عسكرى عليه السّلام فرمود: عبادت به زيادى نماز و روزه‏ نيست بلكه عبادت تفكر زياد در باره اوامر خداوند مى‏باشد.
از امام عليه السّلام سؤال شد معنى اين حديث چيست فرمود: در خانه‏هاى خراب و منازل خالى عبور مى‏كنى و مى‏گوئى ساكنان تو كجا هستند چرا سخن نمى‏گوئيد، عبادت زيادى نماز و روزه‏ نيست بلكه عبادت تفكر در امر خداوند مى‏باشد.

 نظر دهید »

ثواب روزه گرفتن

02 خرداد 1396 توسط صنيعي داراني

بشر بن يسار گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: هر گاه اراده كردى كار نيك انجام دهى او را تاخير نيانداز هر گاه بنده‏اى براى خدا روزهاى گرم را روزه‏ بدارد خداوند او را از آتش نجات مى‏دهد و بنده‏اى به خاطر نصف خرما كه صدقه داده خود را به خداوند نزديك مى‏كند.
روزه‏ يعنى دورى كردن از محرمات همان گونه كه مردى از خوردنى‏ها و
راوى گويد: عرض كردم مقصود از كار نيك چيست؟ فرمود: هر گاه نماز گزاردى ركوع و سجود آن را نيكو بجاى آور، و هر گاه روزه‏ گرفتى از هر چه روزه‏ را تباه مى‏كند دورى كن، و هر گاه حج بجاى آوردى هر چه براى حج و عمره‏ات زيان دارد انجام نده، و بعد فرمود: هر كارى كه مى‏كنى بايد پاك و خالى از عيب .
4- مردى به امام باقر عليه السّلام عرض كرد من در عمل ضعيف هستم و روزه‏ هم اندك دارم، ولى اميدوارم كه همواره مال حلال خورده باشم، امام عليه السّلام فرمود: كدام عبادت بهتر از عفت شكم و دامن مى‏باشد.
4- معمر بن خلاد از امام رضا عليه السّلام روايت مى‏كند كه فرمود: عبادت به زيادى نماز و روزه‏ نيست، بلكه عبادت تفكر در اوامر خداوند و آثار قدرت او مى‏باشد.

 نظر دهید »

وهابیون می گویند علت حادثه کربلا ازدواج امام حسین با ارینب بوده که یزید خواهان اوبوده است آیا این ماجرا صحیح است؟ 2

02 خرداد 1396 توسط صنيعي داراني

يزيد در حالي‌كه از شدت شرمندگى و خجلت غرق عرق بود به سخن آمده گفت : من نمى خواستم در مقابل نعمتها و مهربانيهاى شما كفران ورزم ، من به‌خيرخواهى و صلاح بينى و احسان شما اعتراف دارم و چون سخن به اينجا رسيده است ، مجبورم سرّ باطنى خود را افشاء كرده و علت انزجار و گلايه خود را بيان كنم: همان طور كه معلوم و روشن است ، انسان به خاطر ادامه زندگى خود و براى آسايش و تنظيم امور زندگانى خويش: نيازمند به ازدواج و زناشويى است ، و البته در انتخاب زن لازم است بيش از پيش ‍ دقت و توجه كرد. تا زنى كه از هر جهت سزاوار و مناسب است اختيار و انتخاب شود. من هنگامى كه كمال ادب و زيبائى و حسن سيرت و صورت دختر اسحاق (ارينب) را مى شنيدم ، در دل خود خاطر خواه و علاقه مند و عاشق او شده بودم ، و كوچك‌ترين احتمالى نمي‌دادم كه از جانب شما مسامحه و سستى و تأخيرى در اختيار و خواستگاري از او رخ بدهد، ولى شما به كلى غفلت ورزيديد، به حدى كه او را از جاى ديگر خواستگاري كرده ، و به عقد (پسر عمويش) عبدالله بن سلام در آمد. من از اين پيش آمد بي‌نهايت متأثر شده و آسايش و طمأنينه خاطر و آرامش را از من سلب نموده، و با حالت اضطراب و ناراحتى و تشويش به سر مي‌برم . محبت و عشق و علاقه ارينب رفته رفته در قلب من بيشتر شده ، و صبر و استقامت را از دلم ربوده است . آرى صبر من تمام شده ، و بيش از اين حوصله استقامت و خوددارى و نگهدارى سرّ ضمير خويش ندارم .
معاويه گفت: آرامش قلبت را از دست نداده ، و به من مهلت بده. يزيدگفت: پس از پايان يافتن و از بين رفتن موضوع، مهلت دادن و فكر كردن و اقدام نمودن چه نتيجه خواهد داشت .
معاويه در جواب گفت: نميدانم عقل و استقامت و مردانگى تو كجا رفته است. يزيد گفت: عشق بر خرد غالب شده ، و به خاطر نمايش عشق، عقل و صبر و تقوى و طمائينه دل رخت بر بسته است . و اگر كسى مي‌توانست در مقابل سيطره عشق ، تقوى!! و عقل خود را از دست ندهد، البته حضرت داود (ع ) براى اين قسمت پيش قدم و مقدم بود، در صورتي‌كه آن حضرت اظهار عجز و ناتوانى و بى صبرى نموده ، و در مقابل محبتى كه به زني پيدا كرده بود!!، اضطراب نفس و تشويق خاطر پيدا كرد.
معاويه گفت: براى چه مرا پيش از فوت وقت مطلع نكردى؟ يزيد گفت: خيال نمي‌كردم محتاج به تذكر باشد،
معاويه به درياى فكر غوطه ور شده ، و براى حل اين مطالب انديشه ها و حيله هايى طرح مى كرد.
و ارينب كه از جهت جمال و كمال و شرافت و مال سر آمد زنان زمان خود و شهره آفاق گشته بود، پس از ازدواج كردن با پسر عموى خويش عبدالله بن سلام (از طائفه قريش ) در مملكت عراق با هم زندگانى مي‌كردند.
و عبدالله بن سلام از جانب معاويه مأموريت و حكومتى داشته و داراى فضيلت و مقام و منزلت بلندى بود. معاويه پس از نقشه كشى ها و انديشه هاى بسيار، صلاح در اين ديد كه : نامه‌اي به عبدالله بن سلام نوشته ، و او را به جانب شام احضار نمايد. معاويه به‌ اين مضمون نامه نوشت و ارسال كرد: چون نامه من به تو رسيد بدون تأخير به سوى شام حركت كن ، اميد است در اين سفر خير بسيار و نتيجه مهمى به تو رسيده ، و نصيب كاملى به دست تو آيد.عبدالله بن سلام پس از رسيدن نامه ، بدون تأخير به سوى شام حركت كرده ، و در منزلى كه قبلا به اشاره معاويه براى او مهيا شده بود وارد شد.
معاويه ، ابوهريره و ابودرداء (از اصحاب رسول الله ) را احضار نموده ، و پس از مقدمات و ذكر سخنانى چند و رجز خواني‌ها، گفت : دخترى دارم كه موقع ازدواج او فرا رسيده ، و مي‌خواستم براى انتخاب همسر او، دقت كامل و توجه تمامى به كار برده ، و كسى را انتخاب و در نظر بگيرم كه از جهت فضيلت و ديانت و تقوى و ادب و مروت مورد وثوق و اطمينان من باشد، و به نظر من مصداق اين اوصاف شخص عبدالله بن سلام است كه از هر جهت زيبنده و سزاوار است ، و مخصوصا علت اقدام عاجل من اين است كه : مبادا پيش از انجام گرفتن اين قسمت اجل مرا دريابد، و كساني‌كه پس از من امور سلطنت و حكومت را به دست مي‌گيرند، به خاطر عجب و بزرگوارى حكومت و كوچك شمردن ديگران و به بهانه پيدا نكردن هم رتبه و كفو، از تزويج زن ها ممانعت ننمايند. من ميل دارم كه شخصا اين قدم را برداشته ، و راه را براى آيندگان روشن كنم ، تا جانشينان من نيز با من هم فكر و هم قدم باشند. ابوهريره و ابودرداء اظهار تشكر كرده گفتند: البته شما كه صاحب و كاتب رسول الله (ص ) بوديد، از هر جهت براى اجراى دستورات واقعى و عمل كردن به احكام حقيقى كه موجب سپاس گذارى و شكر خالق و رضاى او است ، تقدم و اولويت خواهيد داشت

 نظر دهید »

خمس طلا،پرداخت خمس

02 خرداد 1396 توسط صنيعي داراني

4- خمس طلا:
آیا به انگشتر طلا برای مرد، خمس تعلق می گیرد؟؟
همه مراجع: آری ، پولی که در راه حرام صرف شود، جزء مؤونه نیست و باید خمس آن پرداخت شود.
آیا به طلای ذخیره شده، خمس تعلق می گیرد؟؟
همه مراجع: چنانچه از درآمد کسب تهیه شده و از آن به هیچ وجه استفاده نمی شود، باید سر سال خمس آن را بپردازد.
آیا به طلا و زیورآلات زنانه-که شوهر از درآمد خود برای همسرش تهیه می کند-خمس تعلق می گیرد؟؟
همه مراجع: اگر به مقدار متعارف و مناسب شأن او باشد،خمس ندارد.
5- پرداخت خمس:
امام خامنه ای: باید خمس را به ولی امر مسلمین یا وکیل او بدهد و اگر به فتوای مرجع تقلید خود عمل کند، موجب برائت ذمه می شود.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مسائل مربوط به احکام خمس به کتاب پرسش و پاسخ های دانشجویی نوشته سیدمجتبی حسینی مراجعه شود.

 نظر دهید »

سال خمسی فقیر،حقوق بگيران،عيدي دولت

02 خرداد 1396 توسط صنيعي داراني

1-سال خمسی فقیر
کسی که درآمد او کمتر از مخارجش باشد و در عین حال سرسال مقداری پول، خوراکی و … زیادمی آورد، بازهم واجب است حساب سال داشته باشد و خمس بپردازد؟؟
همه مراجع(به جز بهجت و نوری): آری و اگر درآمد او تا یک سال در نیازهای زندگی مصرف نشود و سرسال زیاد بیاید، بایدخمس آن را بدهد.آیات عظام بهجت و نوری: خیر و چنانچه سر سال پول و یا چیزهایی از مؤونه زیاد بیاید، می تواند آن ها را در مخارج موردنیاز صرف کند و خمس ندارد.
2-خمس حقوق بگیران:
آیا به حقوق کارمندان دولت خمس تعلق می گیرد؟؟
همه مراجع: آری، چنانچه تا سر سال خمسی زیاد بیاید، خمس دارد.
3-خمس عیدی دولت:
آیاعیدی و پاداشی که دولت به کارمندان می دهد و به صورت پول نقد و یا سکه طلا است،خمس تعلق می گیرد؟؟
آیات عظام امام و خامنه ای: خیر،خمس ندارد.
آیات عظام بهجت و فاضل: چنانچه تا سر سال خمسی زیاد بیاید، بنابر احتیاط واجب باید خمس آن را بدهد.
آیات عظام تبریزی، سیستانی، صافی، مکارم و وحید: چنانچه تا سر سال خمسی زیاد بیاید، خمس دارد.
آیت الله نوری: اگر به عنوان هبه باشد، خمس ندارد.

 نظر دهید »

سال خمسی فقیر،حقوق بگيران،عيدي دولت

02 خرداد 1396 توسط صنيعي داراني

1-سال خمسی فقیر
کسی که درآمد او کمتر از مخارجش باشد و در عین حال سرسال مقداری پول، خوراکی و … زیادمی آورد، بازهم واجب است حساب سال داشته باشد و خمس بپردازد؟؟
همه مراجع(به جز بهجت و نوری): آری و اگر درآمد او تا یک سال در نیازهای زندگی مصرف نشود و سرسال زیاد بیاید، بایدخمس آن را بدهد.آیات عظام بهجت و نوری: خیر و چنانچه سر سال پول و یا چیزهایی از مؤونه زیاد بیاید، می تواند آن ها را در مخارج موردنیاز صرف کند و خمس ندارد.
2-خمس حقوق بگیران:
آیا به حقوق کارمندان دولت خمس تعلق می گیرد؟؟
همه مراجع: آری، چنانچه تا سر سال خمسی زیاد بیاید، خمس دارد.
3-خمس عیدی دولت:
آیاعیدی و پاداشی که دولت به کارمندان می دهد و به صورت پول نقد و یا سکه طلا است،خمس تعلق می گیرد؟؟
آیات عظام امام و خامنه ای: خیر،خمس ندارد.
آیات عظام بهجت و فاضل: چنانچه تا سر سال خمسی زیاد بیاید، بنابر احتیاط واجب باید خمس آن را بدهد.
آیات عظام تبریزی، سیستانی، صافی، مکارم و وحید: چنانچه تا سر سال خمسی زیاد بیاید، خمس دارد.
آیت الله نوری: اگر به عنوان هبه باشد، خمس ندارد.

 نظر دهید »

محاسبه خمس

02 خرداد 1396 توسط صنيعي داراني

محاسبه خمس
کشاورزان، کارمندان، کارگران، کاسب ها و هرکس که درآمد کسب دارد، واجب است برای خود حساب سال خمسی داشته باشند و جهت محاسبه خمس به صورت زیر عمل نمایند:
هنگامی که از دریافت اولین درآمد یک سال گذشت، آن روز وقت حساب سال خمسی است. هرچه از مؤونه (هزینه های زندگی) که مورد استفاده قرار می گیرد و عین آن از بین می رود(مانند خوراکی ها، موادهای شوینده، وسایل تحصیلی(دفتر، خودکار، …) چنانچه تا آخر سال خمسی زیاد بیاید و در بازار ارزشی داشته باشد، باید خمس(یک پنجم) آن را با قیمت روز بپردازند و چیزهایی از مؤونه که مورد نیاز انسان است و با استفاده عین آن ازبین نمی رود(مانند وسایل زندگی مثل فرش، یخچال و ..)هرچند سال هم بر آن ها بگذرد، خمس به آن ها تعلق نمی گیرد.
مثال:کارمندی پایان خرداد سال90، اولین حقوق خود را دریافت می کند، حساب سال او پایان خرداد سال91 است. در این تاریخ 10کیلو برنج، 5کیلولپه، پنج عدد تاید و مبلغ100هزارتومان وجه نقد زیاد امده است. او یک پنجم هریک از اجناس بالا را جدا کرده و یک پنجم پول اضافه آمده را حساب کرده، به قیمت روز خمس آن را پرداخت نماید.

 نظر دهید »

عطر انتظار

23 اردیبهشت 1396 توسط صنيعي داراني

عطر انتظار

گرچه خسته ام گرچه دلشکسته ام باز هم گشوده ام درى به روى انتظار تا بگويمت هنوز هم به آن صداى آشنا اميد بسته ام.

اى تو صاحب زمان! اى تو صاحب زمين! دل جدا ز ياد تو آشيانه اى خراب وبى صفاست ياد سبز وروح بخش تو ياد لطف بى نهايت خداست کوچه باغ سينه ام اى گل محمدى به عطر نامت آشناست آنکه در پى تو نيست کيست؟ آنکه بى بهانه تو زنده است در کجاست؟

اى کرامت وجود! باد غربتى که مى وزد به کوچه هاى بى تو بوى مرگ مى دهد بوى خستگى فسردگى کوچه ها در انتظار يک نسيم روح بخش يک پيام آشنا ودلنواز سينه را گشوده اند. کوچه هاى ما هميشه عاشق تو بوده اند.

اى کبوتر دلم هوايى محبتت! سينه ام آشناى نعمت غم است گر هزار کوه غم رسد هنوز هم کم است از درون سينه ام ناله هاى مرغ خسته اى به گوش مى رسد. بالهاى زخمى ام نيازمند مرهم است.

صبحگاه جمعه ها آفتاب ياد تو ز (ندبه)هاى ما طلوع مى کند. آنکه شب پس از دعا با سرود اشتياق ونغمه اميد با دلى سفيد خواب رفته است روز را به شوق ديدنت شروع مى کند اى تو معنى اميد وآرزو! اى براى انتظار عاشقانه آبرو! عشقهاى پاک در ميان خنده ها وگريه هاى عاشقان پيش عصمت الهى ات خضوع مى کند.

اى بهانه اى براى زيستن! اشتياق همچو سبزه بهاره هر طرف دميده است. جمکران جلوه اى از انتظار وشوق ماست اى بهار جاودان اى بهار آفرين ما در انتظار مقدم توييم اى اميد آخرين!

اى عزيز دل پناه شيعيان اى فروغ جاودان! سايه بلند نام وياد تو از سر وسراى عاشقان بيقرار کم مباد قامت بلند شوق جز بر آستان پرشکوه انتظار خم مباد.

 نظر دهید »

دشمنی با بیانگران دین

23 اردیبهشت 1396 توسط صنيعي داراني

دشمنی با بیانگران دین

امام صادق(ع) در بیانی صریح توجه می دهد که دشمنان دیانت و ولایت، در مواردی که نمی توانند با ما اعلام عداوت نمایند با پیروان ما دشمنی می ورزند. و این سخن بدان معنی است که چون موقعیت خاندان پیغمبر در قرآن و احادیث و ضرورت دوستی با آنان بگونه ای است که هیچ مسلمانی نمی تواند با آنها دشمنی ورزد، دشمنی با آنان را در پوشش دشمنی با شیعیان و پیروان آنان ظاهر می سازند و در حکم ناصبی هستند:

»عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ لَیْسَ النَّاصِبُ مَنْ نَصَبَ لَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ لِأَنَّکَ لَا تَجِدُ رَجُلًا یَقُولُ أَنَا أُبْغِضُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ لَکِنَّ النَّاصِبَ مَنْ نَصَبَ لَکُمْ وَ هُوَ یَعْلَمُ أَنَّکُمْ تَتَوَلَّوْنَا وَ أَنَّکُمْ مِنْ شِیعَتِنَا».

چه باید کرد؟ تردیدی نیست که مخالفان سعی دارند که هرچه بیشتر، حریم شکنی کنند. در طول تاریخ همیشه، مخالفان یک مکتب و یک آئین، حمله ها را متوجه بیانگران و مدافعان مکتب کرده اند!

قرآن می فرماید: »وَ إِذا قیلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلی ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَی الرَّسُولِ رَأَیْتَ الْمُنافِقینَ یَصُدُّونَ عَنْکَ صُدُوداً؛ وقتی به منافقین گفته می شود، بیایید به سوی حکم خدا و رسول برویم، می بینی که منافقان از مراجعه به تو خودداری می ورزند و از مراجعه به نزد تو بازمی دارند»..

مقابله با توطئه های دشمنان که اساس حوزه و مبانی عقاید مردم را نشانه رفته اند، برنامه ریزی و کار مداوم را می طلبد!

رهبر معظم انقلاب از همان آغاز مسئولیت به طور مکرر این خطر را گوشزد نمودند که تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و مبارزه با اساس دیانت و اسلام در جریان است.

حوزه و جامعه حوزویان در این راه کار «برنامه ریزی شده»ای انجام ندادند.

اما اینکه، این آسیب در کنار دو گونه دیگر، چه جایگاهی دارد، و بیشتر از کدام گونه باید بیم داشته باشیم؟ مطلبی است که باید با دقت روشن گردد!

 نظر دهید »

والفجر

18 بهمن 1395 توسط صنيعي داراني

غزل بهمن
از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران
اندیشه باور شد، در امتداد باران
بر صخره‌های همّت جوشیده خون غیرت
بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران
و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد
بر پهندشت باور، خالی است جای یاران

 نظر دهید »

بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با مردم زلزله زده بم

05 دی 1395 توسط صنيعي داراني

بسم الله الرحمن الرحیم    1382/10/8

رهبر معظم‎ انقلاب‎ اسلامی‎ صبح‎ دوشنبه با سفر به شهر زلزله زده بم‎ از این‎‎ شهر ویران شده‎ بازدید کردند و در جمع‎ شماری‎ ازمردم‎‎ داغدار بم خاطرنشان‎ کردند: داغ جوانان‎‎ وهمه‎‎ عزیزانی‎ که در این مصیبت‎ بسیارسنگین‎‎‎ جان باختند قلب‎ من و همه‎ ملت‎ و مسؤولان‎ را بسیار متأثر ساخته‎ است‎ ویاد این‎‎ قربانیان ازخاطر هیچ‎ کس‎ نخواهد رفت‎ .
ایشان درابتدای ورود به بم‎ حدود دو ساعت‎ از مناطق‎ مختلف‎ این‎ شهر بازدید کردند.
رهبر معظم‎ انقلاب‎ اسلامی‎ سپس‎ در جمع‎ شماری‎ ازمردم‎‎ مصیبت‎ زده‎‎ بم که بسیارمتأثر بودند , با عرض‎ تسلیت‎ عمیق‎ به‎ مردم‎ صبور این‎ شهر و مناطق‎ اطراف‎ و همه‎ ملت‎ ایران‎ تاکید کردند: قلبهای‎ ما مالامال‎ اندوه‎ است‎ اما به‎‎ یاری‎ پروردگار و همت‎ و عزم‎ و اراده مسؤولان‎ و مردم‎‎ از دل‎ ویرانه‎ های‎‎ بم شهری آباد, بسیار مستحکم‎‎ وبسیار بهتر خواهیم ساخت‎.
ایشان‎‎ زلزله‎ بم‎ را مصیبتی‎ بسیار سنگین و بزرگ‎ خواندند و افزودند: همه‎‎ عزیزانی‎ که در این‎ حادثه‎‎ جانکاه قربانی‎ شدند داغ سنگینی‎ بر دل‎ من‎‎, مردم‎ ایران و همه‎ مسؤولان‎ گذاشتند و در روزهای‎ اخیر قلب‎ من‎‎ دائم‎ زیربار فشار این مصیبت‎‎ بوده‎ است.
حضرت‎‎ آیت الله‎‎‎ خامنه ای‎ زلزله بم‎ را از جمله‎ ابتلائات‎ و امتحانهای‎ الهی‎ برشمردند و افزودند: هرکاری‎ بشود, داغ سنگین‎ عزیزانی‎ که‎‎‎ دراین‎‎ حادثه جان باخته اند همچنان‎ برقلب‎ همه‎ ما سنگینی‎ خواهد کرد اما می‎ توان‎ باعزم‎ و اراده‎‎ و کار به موقع‎ , خسارتهای‎ این‎‎ حادثه‎ را جبران کرد و همچون‎ ملتهایی‎‎ که‎ روند عظمت‎ و بالندگی را از دل‎ ویرانه‎ ها و از درون‎ مصیبتها آغاز کرده‎‎‎‎ اند حادثه جان‎ خراش‎ زلزله بم‎ را به آغازی‎‎‎ برای بنای دوباره‎ اما مستحکم‎ این‎ شهر تبدیل‎ کرد .
ایشان‎‎ با تشکراز مسؤولانی‎ که‎ از اولین روز حادثه‎‎‎‎‎‎ خود را به منطقه زلزله زده رسانده اند, افزودند: سپاه‎, ارتش, بسیج‎, نیروی‎ انتظامی‎, هلال‎ احمر همراه‎ بخش‎ های‎ گوناگون‎‎ دولت‎‎ در نجات زلزله‎ زدگان و امدادانان‎ تلاش‎ کرده‎‎‎ اند و با توجه به خسارات‎ بسیار سنگین‎‎‎ این حادثه‎‎ همه مسؤولان کشورو مسؤولان‎ همه‎‎ دستگاهها موظفند کلیه امکانات‎ خود را با سازماندهی‎ مرتب‎ و منظم‎ به‎‎ میدان‎‎ کمک‎ به آسیب‎ دیدگان بیاورند و طبق‎ مدیریت‎ متمرکزی‎ که‎‎ تشکیل‎ شده و باید تقویت‎ شود همچنان‎ به‎ رفع‎ نیازهای‎ مردم‎ مظلوم‎‎ بم و مناطق‎ اطراف‎ همت‎ گمارند تا شاید اندکی‎ از رنج‎ وآلام‎‎‎ این‎ مردم التیام یابد .
رهبرمعظم‎ انقلاب‎ با اشاره‎‎ به افزایش‎ کمیت‎ و کیفیت‎ روند امداد آسیب‎ دیدگان‎ زلزله‎ بم‎ افزودند: همان‎‎ گونه‎‎ که تصاویر تلویزیون نشان‎‎‎ می‎ دهد همه‎‎ ملت‎ ایران در این حادثه جانکاه‎‎ با چشمانی‎‎ گریان‎ و قلبهایی پراندوه به‎ یاری‎ آسیب‎ دیدگان‎ بم‎‎ شتافتند وبا مردم مظلوم‎‎ بم همدردی‎ کردند که‎‎ این‎ کمکها ادامه پیدا خواهد کرد .
ایشان‎‎ همچنین برای‎ مردم‎‎ اندوه‎‎ زده بم صبر و قدرت‎‎ تحمل‎ و اجر الهی‎ مسألت کردند.
رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان کشوری و محلی حاضر در بم :
لازم‎ است‎ با ارزیابی‎ روند امداد به‎ فکر آینده‎‎‎ نیز بود چرا که نظیر این‎ حادثه هر لحظه‎ و در هر جا ممکن‎ است‎ روی‎ دهد.

رهبر معظم‎ انقلاب‎ اسلامی‎ پس‎ از بازدید از مناطق‎ زلزله‎‎‎ زده بم‎ در جلسهای‎ با حضور جمعی‎ از مسؤولان‎ کشوری‎ و محلی‎ با تاکید بر ادامه‎‎ تلاش‎ سریع‎ و بی‎ وقفه برای‎ تامین‎ نیازهای‎‎ فوری آسیب‎دیدگان‎‎ خاطر نشان کردند : در روند تداوم‎ امداد آسیب‎ دیدگان‎ بلایای‎ طبیعی‎‎‎ معمولا مشکلات‎ فراوانی بروز می کند که‎‎ باید ضمن‎‎ حل‎‎ مسائل موجود به فکر آن مشکلات‎ نیز بود. مقام‎‎ معظم رهبری‎ با اشاره‎‎ به حضور سریع‎ و مؤثر برخی‎ دستگاهها و مسئولان‎ در منطقه‎ برای‎‎ یاری آسیب‎ دیدگان‎ افزودند : لازم‎ است‎ با ارزیابی‎ روند امداد به‎ فکر آینده‎‎‎ نیز بود چرا که نظیر این‎ حادثه هر لحظه‎ و در هر جا ممکن‎ است‎ روی‎ دهد. رهبر معظم‎ انقلاب‎ اسلامی‎‎ ایجاد مرکزیتی بسیار قوی‎ و آگاه‎‎‎ به همه جوانب‎ امر را در منطقه‎‎ ضروری‎ خواندند و افزودند : همه دستگاهها باید تحت‎ سازماندهی‎ متمرکز و با هماهنگی‎ و همکاری‎ کامل‎ کلیه‎ امکاناتشان‎ را برای‎ امداد آسیب‎ دیدگان‎ زلزله‎ اخیر بسیج‎ کنند.
در این‎‎‎ جلسه‎ آقایان عارف‎ معاون اول‎ رئیس‎ جمهور, موسوی‎‎ لاری وزیر کشور , سرلشکر رحیم‎ صفوی‎ فرمانده‎‎ کل‎ سپاه پاسداران‎ , سرتیپ‎ پردیس‎ فرمانده‎ نیروی‎ هوایی‎ ارتش‎ , سرتیپ‎ حجازی‎‎ فرمانده‎ نیروی مقاومت‎ بسیج‎ , سرتیپ‎ قالیباف‎ فرمانده‎ نیروی‎ انتظامی, بشارتی‎ رئیس‎ دفتر امور مناطق‎ محروم‎ , استاندار کرمان‎, فرماندار بم‎ و جمع‎ دیگری‎‎‎ از مسؤولان‎ لشکری و کشوری حضور داشتند .

.

 

 نظر دهید »

شبهه

01 دی 1395 توسط صنيعي داراني

 

 

کلام امام حسن مجتبی (علیه السلام ) پیرامون صلح با معاویه علیه الهاویه



در علل الشرايع شيخ صدوق (ره) به اسنادش از ابي‏سعد عقيص نقل است که گفت: به امام حسن بن علي (ع) گفتم اي پسر رسول خدا (ص) براي چه با معاويه آشتي کردي و صلح او را پذيرفتي در حالي که ميداني حق با توست نه با معاويه و بدرستيکه معاويه گمراه و طغيانگر است. حضرت فرمود: اي اباسعيد آيا من حجت خداوند متعال که او را بر خلقش يادآور شده و امام مردم بعد از پدرم نيستم؟ گفتم: بله، يابن رسول الله، فرمود: آيا من کسي نيستم که رسول خدا (ص) در شأن من و برادرم فرمود حسن و حسين (ع) امام و پيشواي امت من هستند، چه قيام کنند و چه صلح؟ گفتم: درست است يابن رسول الله، فرمود: پس من امام هستم اگر قيام کنم يا صلح کنم، اي اباسعيد علت مصالحه من با معاويه همان علتي بود که رسول خدا (ص) بواسطه آن با قبايل ضمرة و بني اشجع و اهل مکه در هنگام بازگشت از محل حديبيه مصالحه نمود، آنها طبق نص قرآن کريم کافر بودند و معاويه و اصحابش طبق تأويل و تفسير آيات قرآن کريم کافر هستند، اي اباسعيد حال که من از سوي خود امام و پيشواي شما هستم که خداوند معرفي نموده جايز نيست مرا به ناداني متهم کنيد، چه آنکه يا جنگ نمايم و حکمت کار من (که به نظر شما ناشايست مي‏آيد) همانند حکمت کار خضر (ع) مي‏باشد، آيا نمي‏داني خضر (ع) وقتي که کشتي را سوراخ کرد و آن بچه را کشت و ديوار خراب را برپا کرد و ساخت موسي (ع) که با او بود از اين افعال او عصباني شد و به خاطر شبهه‏اي که برايش پيش آمد و ندانستن حکمت افعال خضر (ع)، تا اينکه به او از اصل جريان خبر داد و موسي (ع) حقيقت امر را دريافت و راضي شد. همينطور خشم و ناراحتي شما به من به خاطر جهل و ناداني شما به حکمت عمل من است. اگر من با معاويه صلح نمي‏نمودم روي زمين احدي از شيعيان ما باقي نمي‏ماند مگر اينکه به قتل مي‏رسيد.

 

 

 نظر دهید »

وفای کوفه

04 آبان 1395 توسط صنيعي داراني

 


حسین میا به کوفه،کوفه وفا نـــــــــــــــــــــدارد…..

ای به دل بسته، قدری آهستــــــــــــــــــــــــه…..

کن مدارا با زینب خستـــــــــــــــــــــــــــه…..

یا حسین مظلــــــــــــــــــــــــــوم……

 نظر دهید »

دیدگاه اسلام و قران دربار ه ی حقانیت و پلورالیسم دینی2

11 اردیبهشت 1395 توسط صنيعي داراني

پلوراليزم دينى، بر اساس برخى از مبانى جديد هرمنوتيك استوار است كه مى‏پندارد، عبارات و متون دينى صامت، يعنى، خالى از معانى‏اند و قهرا هر نوع شناختى از دين، كاملًا شخصى مى‏باشد. آيات و روايات بسيارى با اين مبنا به صراحت مخالفت دارند: الف. «و انزلنا معهم الكتاب و الميزان ليقوم الناس بالقسط».«كتاب و ميزان را نازل كرديم تا مردم به قسط و عدل قيام كنند». اگر هر كسى بر اساس صامت بودن قرآن، برداشتى از آن داشته باشد، معيار تمييز بين عدالت و ظلم در قرآن وجود نخواهد داشت و به تبع اقامه عدل بر اساس آن معيار واحد در جامعه، ممكن نخواهد شد. ب. «و نزّلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شى‏ء».«اين كتاب (قرآن) را بر تو فرستاديم تا حقيقت هر چيز را بيان كند». ج. «و تلك حدود الله يبينها لقوم يعلمون»«اين است احكام خدا، بيان مى‏كند آن را براى قومى كه دانا هستند». د. «لا اكراه فى الدين قد تبين الرشد من الغى»«هيچ اكراهى در دين نيست به درستى كه راه هدايت از گمراهى، روشن گرديد». آيات بالا، قرآن كريم را بيان كننده راه راست از گمراهى و نشانگر حدود الهى و بيانگر هر چيز، معرفى مى‏كند و اين با مبناى هرمنوتيك جديد، يعنى، خالى بودن عبارات و متون از بار معنايى و تأثيرپذيرى از دانش‏هاى بشرى و در نتيجه شخصى بودن برداشت‏ها از عبارت (و نه معرفتى بودن اين برداشت‏ها) ناسازگار و درست در نقطه مقابل است. حاصل سخن با مراجعه به حكم عقل و آيات قرآن كريم، به هيچ وجه پلوراليسم و كثرت‏گرايى دينى، به معناى حقانيت همه اديان، قابل پذيرش نيست لكن توجه به اين نكته ضرورى است كه دين حق و صراط مستقيم واحد است ولى معذّر و حجت متعدد است. بايد مسأله حقانيت را از معذّريت و حجت جدا كرد.

 نظر دهید »

کوثر

06 اسفند 1394 توسط صنيعي داراني

 

فرمود نبی که کوثرم فاطمـــــــــــــــــــه است

وان پاره ی روح و پیکرم فاطمــــــــــه است

سر لوحه ی حسن ،دخترم فاطمــــــــــه است

بر دخت نبی ام ابیها صـــــــــــــــــــــلوات!

 

 نظر دهید »

کوثر

06 اسفند 1394 توسط صنيعي داراني

 

فرمود نبی که کوثرم فاطمـــــــــــــــــــه است

وان پاره ی روح و پیکرم فاطمــــــــــه است

سر لوحه ی حسن ،دخترم فاطمــــــــــه است

بر دخت نبی ام ابیها صـــــــــــــــــــــلوات!

 

 نظر دهید »

توصیه به صلوات حضرت زهرا سلام الله علیها

06 اسفند 1394 توسط صنيعي داراني

آیت الله نصر الله شاه آبادی نقل می کند:مرحوم والد می فرمودند:در نوافل شب به مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله علیها تو جه کنید و بدانید که استمداد گرفتن از آن حضرت ،موجب ترقی و قرب معنوی می شود و خدا شناسی انسان را زیاد میکند .همچنین قبل از اذان صبح ،صلوات حضرت زهرا سلام الله علیها را بفرستید.

 نظر دهید »

راز این جهان

01 اردیبهشت 1394 توسط صنيعي داراني

 

راز راه ،رفتن است،راز رودخا نه،پل@راز آسمان ،ستا ره است@راز خا ک ،گل@راز اشکها ،چکیدن است@راز جوی ، آب@ راز با لها ،پریدن است@راز صبح ، آفتا ب@رازهای واقعی ،رازهای بر ملاست ،مثل روز روشن است!

 1 نظر

انتظار

01 اردیبهشت 1394 توسط صنيعي داراني

انتظارفضیلتی اخلاقی وبیدار کننده است که روح خا موش انسانها را حیاتی مجدد می بخشد و یک برقراری مثبت در زندگی مومن خلق میکند.انسان منتظر بفرموده ی امام ضادق (ع)،همین امروز جز یا ران امام عصر بلکه یا ران  مجاهد حضرت رسول اکرم (ص) و از سربا زان مجا 

 1 نظر

شمع می میرد

23 اسفند 1393 توسط صنيعي داراني

 


بی تو با شمع علی تا به سحرمی سوزد،شمع می میرد واو بار دگر میسوزد،یک نفر مثل در ختان سپیدای بلند،در خیالش همه شب بین دو در می سوزد!

 نظر دهید »

مدح حضرت محسن (ع)

23 اسفند 1393 توسط صنيعي داراني

 

تویی مظهر عدل الهی ،به روز  حشر و صبح دادخواهی، بیا یی همراه اصغر به محشر،درآ غوش خدیجه ما م ما در!

 نظر دهید »
اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

معراج

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
    • مناسبتها
    • مناسبتها صبا
  • حرفهای خودمانی
  • اربعین
  • مهدویت
  • میلاد
  • اربعین
  • انوار
  • فاطمیه
  • فاطمی
  • محرم
  • شبهه دینی

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس